O2 1,6FSI (BLF) Nie odpala/przestaje kręcić rozrusznik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marrad555
    Classic
    • 2010
    • 13

    O2 1,6FSI (BLF) Nie odpala/przestaje kręcić rozrusznik

    Co ok. 3, 4 miesiące doładowuję akumulator 44 Ah Varty (6 lat, jazda na krótkich odcinkach) raczej profilaktycznie. Kilka razy zdarzyło się jednak, że auta nie uruchomiłem bez podładowania aku - słychać było tylko terkotanie. Żadnego ostrzeżenia w postaci powolnego kręcenia rozrusznikiem tylko od razu terkotanie.
    Czy to oznaka końca aku ?, co wywołuje owe terkotanie (przekażnik?) ?, czy jest w aucie jakaś sygnalizacja (ostrzeżenie) spadku napięcia na aku?
  • 4tech
    RS
    • 2008
    • 4199
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    O2 1,6FSI (BLF) Nie odpala/przestaje kręcić rozrusznik

    Czołem panowie, potrzebne wsparcie :?

    Dziś mój żonkowóz zgłosił usterkę. Teraz po kolei, powtórka info z tematu:
    OII 2008r, silnik 1,6 FSI kod silnika BLF, bez gazu --> seria, nalatane ok 160 kkm.

    Wedle info od żony (mało ogarnięta przy autkach ops: ) odpaliła normalnie, ruszyła i wydawało się jej, że coś dziwnie pracuje.
    W którymś momencie (jazda po mieście) szarpnęło silnikiem i po chwili zapalił się "check" i szafa chyba zapiszczała (kobieta nie jest pewna :lol: ).
    Dojechała w miejsce docelowe, zaparkowała i po ok. 30 minutach wróciła, ale furak nie odpalił.
    Próbowała, męczyła, ale docelowo po ok. godzinie odpalił i wróciła do domu.
    Obroty jałowe szalały 1 000 - 1 500 obr/min, silnik nie miał mocy (pewnie tryb awaryjny czy cuś w ten deseń).

    Teraz moje oględziny.
    Próbowałem go odpalić po zresetowaniu (odpięcie aku), dupa.
    Co ciekawe, sterownik odcina rozrusznik nie pozwalając się kręcić silnikiem.
    Raz kręci kilka obrotów, raz kilkanaście. Za którymś razem jak dało radę kilka sekund, ponowne bardzo krótkie kręcenie i stop, zapiszczały zegary i mrugała przez chwilkę kontrolka silnika/EPC. Później jeszcze się dało kręcić, oczywiście na krótko...

    Smutny to dla mnie temat i wkurzam się na maxa, że nie mam sprawnego kabelka choćby do diagnozy :klnie:
    Ale dziś jeszcze go z czyjąś pomocą podepnę i odczytam błędy.

    Macie jakieś sugestie co sprawdzić, może jakie kable, cokolwiek, PLEASE

    A, no i pewne jest, że akumulator jest ok, immo też nie wskazywało błędów...

    ----------------------
    Po diagnozie:
    Kod:
    Address 01: Engine        Labels: 03C-906-056-BAG.lbl
       Part No SW: 03C 906 056 EB    HW: Hardware No 
       Component: MED9.5.10        00 0144  
       Revision: 66H09---    Serial number: SKZ7Z0H4985763
       Coding: 0000071
       Shop #: WSC 73430 790 00999
       VCID: 67D9BFAF2DAD
    
    1 Fault Found:
    000801 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal 
                   P0321 - 008 - Implausible Signal - MIL ON
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 11101000
                        Fault Priority: 0
                        Fault Frequency: 1
                        Mileage: 159516 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2000.00.00
                        Time: 13:34:19
    
                 Freeze Frame:
                        RPM: 0 /min
                        Load: 0.0 %
                        Speed: 40.0 km/h
                        Temperature: 84.0°C
    
    Readiness: 0000 0000
    oraz raczej mniej istotne:
    Kod:
    Address 09: Cent. Elect.        Labels: 3C0-937-049-30-H.lbl
       Part No SW: 3C8 937 049 E    HW: 3C8 937 049 E
       Component: Bordnetz-SG     H54 2602  
       Revision: 00H54000    Serial number: 00000005923221
       Coding: 318C0F2B0004140043110D00000000005A097F073C80100C000000000000
       Shop #: WSC 02288 123 45678
       VCID: 33611BFF29F5
    
       Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 C
       Component: Wischer 180808 022  0601  
       Coding: 00055223
       Shop #: WSC 02288  
    
    2 Faults Found:
    00906 - Horn (H1) 
                009 - Open or Short to Ground - Intermittent
                 Freeze Frame:
                        Fault Status: 00101001
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 1
                        Reset counter: 111
                        Mileage: 159537 km
                        Time Indication: 0
    
                 Freeze Frame:
                            OFF 
                        Voltage: 12.75 V
                            OFF 
                            ON 
                            OFF 
                            OFF 
                            OFF
    Informację o zamku klapy bagażnika i niskie ciśnienie (a właściwie brak) czynnika chłodzącego pomijam, bo raczej nie wnosi nic do sprawy :lol:

    Zatem właściwe pytanie:
    Kto mi podpowie, gdzie ten czujnik jest, z czym go się je i co można samodzielnie poprawić, żeby chociaż dojechać do jakiegoś warsztatu i zrobić z tym porządek :?:

    Za wszelkie podpowiedzi z góry dzięki

    [ Dodano: Sro 08 Paź, 14 05:21 ]
    Ktoś, coś :?:

    [ Dodano: Sro 08 Paź, 14 08:29 ]
    Szperając po ETKA za bardziejszym obrazem wiązki silnika, znalazłem takie info:


    To 2 czujniki na pewno.
    Jeden wpinany na listwie z cewkami zapłonowymi zapewne, ale ten drugi :evil:
    Gdzie on jest wpięty?
    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 10996
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      G28 czujnik prędkości obrotowej silnika - na pokrywie uszczelniacza wału korbowego - od strony skrzyni biegów
      żeby wyjąć czujnik trzeba zdjąć skrzynię, koło zamachowe - tyle z ELSY

      ale:
      Датчик числа оборотов двигателя играет важную роль в функционировании автомобильной электроники. Заменить его можно самостоятельно.
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • 4tech
        RS
        • 2008
        • 4199
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Dzięki

        Tłumacząc to z Ruskiego:
        Demontaż i montaż czujnika prędkości obrotowej silnika -G28-

        Specjalne narzędzia i wyposażenie warsztatowe i środki pomocnicze

        dysza -T10370-
        usuwanie

        Stanowisko montażu czujnika prędkości jest usytuowany pod kolektorem dolotowym pokrywy po stronie wału korbowego koła zamachowego.

        Zdjąć uszczelkę -2 bloku cylindrów i wyjąć wskaźnik -G28- obrotów silnika Allen kluczowych -T10370-.
        Instalacja

        Ustaw czujnik prędkości silnika -G28- i dokręcić momentem 5 Nm.
        Dalszy montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.
        Czyli dziś po robocie będę robił Rentgena tamtejszych okolic.
        Ciekawe, czy coś z wtyczką, kabelkami, czy już sam czujnik :evil:

        A ten pierwszy gdzieś przy cewkach u góry, prawda?

        W razie czego taką "dyszę -T10370-" to u ciebie dorobimy?
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 10996
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          ta dysza to jest imbus prosty na długim trzonku
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • 4tech
            RS
            • 2008
            • 4199
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #6
            Krzysiu, podziękował
            Jak się będę w tym babrał, to w razie pytań przedzwonię :wink:
            Oby tylko pogoda dopisała...

            [ Dodano: Czw 09 Paź, 14 07:45 ]
            Czujnik do wymiany :x
            Dla potomnych info zostawię, że to 036906433E.
            Oczywiście literka na końcu cholernie istotna.
            Ale dojście do niego - masakra :evil:
            Aktualnie fura w najzacniejszym warsztacie u Krzynola, pół silnika rozbebeszone :diabelski_usmiech
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 10996
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              no i co?
              wcale nie czujnik.........

              [ Dodano: Pią 10 Paź, 14 08:34 ]
              składam tego sztrucla, po 2,5 dniach walki

              [ Dodano: Pią 10 Paź, 14 10:18 ]
              i jeździ
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • 4tech
                RS
                • 2008
                • 4199
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Tak, czujnik okazał się sprawny, bo kabelek sygnałowy do niego gdzieś na odcinku wiązki silnika miał przerwę... :evil:

                Więc tak dla zobrazowania sytuacji, żeby dostać się do tego czujnika trzeba zdjąć cały kolektor dolotowy wraz z osprzętem (przepustnica, czujnik ciśnienia paliwa na listwie wtrysków, węże podciśnienia, zawór czy tam pompę paliwa i pewnie coś jeszcze o czym zapomniałem...)
                Oczywiście nawet po zdjęciu tych wszystkich "drobiazgów" i tak dojście jest trudne, bo trzeba głowę wsadzić pomiędzy gródź a silnik wkładając nos w kanały dolotowe bloku silnika :shock:

                Teraz kilka fotek.
                Tak wygląda sam czujnik:


                A to już wyjęty kolektor dolotowy:


                Rzut okiem na rozbebeszony silnik:


                Tu ciekawy EGR, a właściwie jego kawałek


                A to "cyfrowy gaźnik" - przepustnica


                I to tam trzeba było się powciskać


                żeby dostać się do czujnika


                Ale docelowo ściągamy podszybie, wybebeszamy kompa i czas sprawdzić kabelki...


                No i wreszcie zabieramy się za kable


                Na tym ujęciu koniec foto story, bo zaczęliśmy się już spieszyć.

                Kabelek odpowiednio zreanimowany, oczywiście pełna profeska, tak jak to u Krzynola

                Na dzień dzisiejszy, fura już poskładana, odpalona i działa na starym oryginalnym czujniku

                Z mojej strony mega wielkie dzięki :zlosnik:
                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                Komentarz

                Pracuję...